ArvaaLuku. Ehtolausekkeet ja Valintalauseet.

package v2_eta;

import java.util.Scanner;

//Ehtolausekkeet ja Valintalauseet

/**
* @author ark
* @version 0.24-120126
* @task 1
*
*       ohjelma pyytää arvaamaan luvun ja joka toimii seuraavasti: Esim 1: Anna
*       muuttujaan alkuarvo: 2 Ohjelma vastaa: Minun lukuni on 3, hävisit
*       niukasti (siis yhtä suurempi). Esim 2: Anna muuttujaan alkuarvo 100.
*       Ohjelma vastaa: Minun lukuni on 101, hävisit niukasti.
*/

public class ArvaaLuku {

public static void main(String[] args) {
int scamNum = 1; // tämä luku pyydetään käyttäjältä (1.-ssä esimerkissä
// = 2; 2.-sessa esimerkissä = 100
int luku = 0;
Scanner input = new Scanner(System.in);

while (luku != scamNum) {
System.out.println(“Syötä luku ” + scamNum);
luku = input.nextInt();
}

if (luku == scamNum) {
System.out.println(“Minun lukuni on ” + (luku + 1)
+ “, hävisit niukasti!”);
}
}
}

Advertisements

Comments are closed.

%d bloggers like this: